woensdag 26 december 2012

Sinterkerst surprise

Eindelijk mag ik dan deze foto's publiceren! Anders zou iedereen al weten wie er op mijn lootje stond ;) Op mijn lootje stond de naam van iemand die ontzettend van haar paard houd en daarom heb ik een paardenhoofd als surprise gemaakt. Eerst heb ik van gaas de vorm gemaakt. Daarbij is het handig als je een tangetje hebt en ijzerdraad om stukken aan elkaar te binden.
 
 
Daarna heb ik behanglijm aangemaakt en kranten in reepjes gescheurd voor de papier-maché. Dan beplak je het gaas. Let op: ik heb de onderkant opengelaten zodat eerst de binnenkant kon drogen. Toen dat droog was heb ik het cadeautje er in gedaan en daarna de onderkant dicht gemaakt. Ook met repen krant en behanglijm.
 
 
Zodra dat droog is kan je het hoofd gaan schilderen. Kwasten en penselen had ik nog liggen. De verf heb ik ooit bij de Blokker voor weinig gekocht. Een bakje is misschien ook wel handig, daar kan je in mengen. Zie hieronder het resultaat.
 
 

1 opmerking: