zondag 12 juli 2015

Boho bracelet beads/ Boho kralen armband

Dit weekend heb ik geprobeerd om zelf een armband met kralen te weven. Het was een behoorlijke uitdaging en met de eerste armband heb ik keihard gefaald. Zie onderstaande foto:


Ik moest op de helft een nieuwe draad aanhechten en daarna ben ik verkeerd verder gegaan met het patroon en er brak ook nog eens een kraal waardoor er een gat in zit.

De tweede is wel goed gelukt. Ik had alleen geen weefgetouw, maar op Pinterest zag ik een foto dat er ook een borduur ring gebruikt kan worden. En die had ik wel! 



De materialen had ik allemaal al en weet niet meer waar ik ze gekocht heb. Maar de benodigdheden zijn: 

- Kralen. Net welke je mooi vind.
- Weefgetouw of borduur ring.
- Naald
- Visdraad
- Garen of katoendraad.
- Sluitinkje en ringetjes etc.
- Tangetje
- Schaartje

Hieronder zie je hoe het moet: 



Helaas kan de afbeelding niet groter. Ik hoop dat het duidelijk genoeg is.
En dan natuurlijk mijn eigen resultaat nog: 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten