maandag 27 mei 2013

Schilderij/ Painting


En nou het leukste (vind ik) en het laatste bericht vandaag:

Mijn 'palletproject' is af!



Op mijn werk kon ik aan gratis pallets komen, deze na wat slopen toch redelijk netjes uit elkaar gehaald. De planken heb ik eerst in de whitewash gezet. (Had ik nog over van mijn salontafel).
 
Toen dat aan het drogen was heb ik de afbeelding opgezocht die ik er op wilde schilderen (niet letterlijk overgenomen, maar een beetje eigen gemaakt natuurlijk). Deze heb ik door middel van rasteren op een groot vel papier getekend. Dit uitgeknipt en toen de whitewash droog was de afbeelding overgetrokken.
 
 
En dan schilderen maar! De verf die ik heb gebruikt heet 'Zinc Grey' en is van Le NOIR & BLANC, verkrijgbaar bij Karwei. Het leuke is: je hoeft hier geen groot blik van te kopen, ze hebben testers voor 1,99 euro! Er zit niet zo veel in, maar zeker genoeg voor wat ik heb gemaakt.
 
Als de verf droog is nog twee latjes overdwars vastschroeven en bovenop nog twee haken bevestigen om hem op te hangen en klaar is kees.
Nu moet ik er alleen nog een plekje in huis voor verzinnen...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten